28 Eylül 2010 Salı

Mısır’da arı zehri ile tedavi yöntemi, halk arasında yaygınlaşıyor

Çin, Japonya, Güney Kore, Bulgaristan, Slovakya gibi birçok ülkede kullanılan arı zehri tedavisi, Mısır'da da her geçen gün daha fazla insan tarafından uygulanıyor.

Nil Nehri'nin batı tarafında yer alan Mısır Piramitlerine oldukça yakın bir mesafede, arı zehri ile tedavi yöntemi uygulanıyor. Sadece Cuma günleri, insanları maddi bir karşılık beklemeden tedavi eden Hacı Seyyid el Sayih, konuyla ilgili yoğun ilgi gördüğünü ifade etti. Arı zehriyle tedavi olduğunu belirten Abdullah Muhammed Seyyid, “Ben aslında ciğerimden rahatsızdım. Doktorların vermiş olduğu tedavi yönetimini terk ederek arı sokması yöntemi ile tedavi olmaya başladım. Tedaviden sonra ciddi bir iyileşme olduğunu hissettim. Bazen öyle oluyor ki, artık tamamen iyileştiğimi hissediyorum. Ben şoförlük yapıyorum, bu yüzden sırtım da ağrıyordu. Arı ile tedavinin ağrıma da çok büyük faydası olduğunu gördüm. Şimdi çok daha iyiyim” ifadelerini kullanırken, Ahmed Muhammed isimli vatandaş, “Bacağımda üç yıldan beri yara var. Ben şeker hastasıyım. Üç yıldan beri devlet hastanesinde tedavi oluyorum ancak hiç bir faydasını görmedim. Bana tanıdığım insanlar burayı tavsiye etti. Burada üç-dört aşamada üç yıldan beri hastanede gördüğüm tedaviden daha iyi sonuç aldım. 9 defa gelmem gerektiğini söylüyorlar. Burada para da almıyorlar” diye konuştu.

Arı ile tedavi merkezinde çalışan Muhammed Hüseyin, üç yıldır bu işi yaptığını anlattı. Hüseyin, “Arı sokması ile yapılan bu tedavi Şeker hastalığı, C virüsü, sinir hastalıkları, tansiyon, bazı kanser türleri, eklem iltihabı, romatizma, çocuk düşükleri gibi hastalıklara iyi geliyor. Göze ve kulağa da faydalı” derken, tedavi merkezinin sahibi Hacı Seyyid el Sayih de “Sekiz yıldan beri bu işi yapıyoruz. Kadınları da tedavi ediyoruz. Kadınların tedavisiyle kızım ilgileniyor” şeklinde konuştu. Mısır’daziraatmühendisliği yapan Hibetullah Seyyid el Sayih ise, “Arı ürünleri üzerinde mastır yapıyorum. İşim ve derslerimden vakit bulduğum sürelerde 5-6 yıldan beri bu tedavi yöntemi ile ilgileniyorum. Eğitim ve araştırmalarım esnasında arı sokmasının çok farklı hastalıklara yararlı olduğunu öğrendikten sonra arı ile tedavi yönetimini uygulamaya başladım. Sadece hafta sonutatilgünüm olan cuma günü insanları kabul ediyoruz. BAE, Kuveyt, Katar ve bütün Arap ülkelerinden insanlar tedavi için bize geliyor. Amerika'dan bile gelenler oldu. Arının sokması sonucunda insan vücuduna giren zehir çok faydalı. Bu zehir türü antibiyotik özellikleri taşıyor. İnsan vücudunu dış mikroplara karşı direnişli hale getiriyor. Arı zehrinde 13 ayrı özellik var ve her bir özellik farklı türdeki hastalıkları tedavi ediyor. İnsanlar genelde buraya antibiyotik olarak arı zehrini almak için geliyorlar. Mesela arı zehri soğuk algınlıklarına karşı da direnci artırıyor” ifadelerini kullandı. Farmakolojik olarak kan dolaşımını artırıcı, bakteri öldürücü, radyasyona karşı koruyucu, tansiyon düşürücü etkileri ve bağışıklık sistemini aktive edici etkilere sahip olduğu belirlenen arı zehrinin tedavisi, Çin, Japonya, Güney Kore, Rusya, Bulgaristan, Slovakya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Polonya, Romanya, Avusturya, Almanya, İsviçre ve Fransa'da da kullanılıyor.

http://www.samanyoluhaber.com/h_456319_ari-zehri-ile-tedavi-boyle-yapiliyor---video.html

23 Eylül 2010 Perşembe

Uzun zamandr arılara bakamadım



haftasonu en küçük kardeşim Mehmet in de düğününü yaptık hayırlısıyla,bundan sonra acil olarak inşallah arılara varroa mücadelesi ve kış hazırlığı yapılacak.

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Bal sağımı




taşınma işini gerçekleştirdim ama yerleşip eksikleri gidermem bayağı zaman alacak arıları ise hep pas geçiyorum.

Abim gel balları sağalım deyince kıramadım,haftasonu aceleden bir bal sağımı yaptık.
Baktım adam denize gider gibi gelmiş git dedim uzun bir şeyler giy de gel,bizim arılar suninin kızı değil belli olmaz halleri ;desemde sağımı aynı kıyafetle gerçekleştirdi.Ben maskeliyim tabi bu arada :))

Sonuç kafkas melezleri maşallah ,diğerleri vasatın altında .Ha kafkas melezlerinde mevcut azalmış bazıları bunu sorun yapıyor,bana bal lazım arıyı her türlü yumurtlatmasını bilirim ben.Bundan sonra ağırlıklı kafkas melezi,acilen önümüzdeki senenin analarını üreteceğim.

Ya birde anlamadığım bazıları üç-dört memleket ötedeki ırkı bu memlekete yakıştırıyor,aynı memleketteki birkaç yüz kilometre ötedeki ırkı birtürlü yakıştıramıyor.
Almanya Artvin den daha mı yakın !!!!!!!

23 Haziran 2010 Çarşamba

Yeni evime taşındım

Uzun süredir taşınma ve yerleşme işleri ile uğraştığımdan bloga birşeyler yazamadım.
Tabi yeni eve taşınma sebebim yine arıcılık şimdi bahçemde bir kısım kovanlarım daha iç içe olacağım anlayacağınız arılarımla,

Ben yaklaşık birbuçuk aydır taşınmaya uğraşırken arada sağım yapıp balda aldık tabi.
İçimden düşünüyorum şimdi 120 binlik arılarla ortalama enaz 80 kilo kovanbaşı bal üretim ile bazı arkadaşlarımız Türk arıcılığını kurtarmıştır diye,seviniyorum tabi

Blogları dolaşıyorum baldan haber yok hep ağlama ,bahane ,hikaye anlayacağınız
takke düştü kel göründü anlayacağınız :)))

Ben sadece arı ırkına herşeyi bağlamayın,arı ırkı işin %10 luk kısmı asıl iş flora ve mevsim derken birileri atıp duruyordu ,

19 Mayıs 2010 Çarşamba

İlkbahar Bal Hasatı



İlkbahar balı hasat edeceğim nasib olursa fırsat bulabilirsem

18 Mayıs 2010 Salı

Oğulları topluyorum





yeni evimimize taşınacağımızdan arılara vakit ayıramıyorum,kat atamıyorum meme temizliği yok onlarda kafasına göre takılıyor,yakaladığımı alıyorum :))

14 Mayıs 2010 Cuma

işler o kadar karıştı,diğer işlrimden dolayı





işler o kadar karıştıki inanın şu anda akşam iki oğul dalda asılı duruyordu ,sabah yerinde duruyorsa alacağız inşallah....

25 Nisan 2010 Pazar

Arılar iyice hızlandı yetişemiyoruz



arılar havaların ısınmasıyla iyice hızlandı,malum biz ancak arılara haftasonu uğrayabiliyoruz geçen hafta yağmurluydu kat atamadık,bu hafta gittiğimde üç-dört kovanda kapalı ana memeleri tamda temizleymedim ...

17 Nisan 2010 Cumartesi

Arılar ancak kendine geldi




Arılar hava sıcaklığının yükselmesi ile gaza bastılar,kış arılarının yerine geçler bayrağı ele aldı.Derken işler birbirini kovalıyor, hayırlısı bakalım

4 Nisan 2010 Pazar

04.04 tarihli kontrol



2010 un ilk çıtırı daha yumurtaya başlamadı,ana kutusunun yaptığı ana






arılar çiçeği bulunca nasıl da çalışıyor

video

transfer için hazırladığım kovan ,anasız olduğunu kanat çırparak ve ses çıkararak nasıl belli ediyorlar

3 Nisan 2010 Cumartesi

Transfer için hazırlık yapıldı



Kovanlar gaza basmış bu hafta sıcaklık nisbeten daha iyiydi,bir kovana daha kat attım,aslınad 3-4 kovan daha kat istiyor haftaya inşallah.

Ana üretimi için kovanı hazırladım 5-6 gündür anasızlar transfer inşallah pazartesi yada salı günü

Arılar yakında suyu bulunca hücum ettiler suya

video

28 Mart 2010 Pazar

Arılar hızla gelişmeye devam ediyor



Arılar hızla gelişmeye devam ediyor yine bir kovanda meme yapımı hazırlıkları başlamıştı hemen katı bindirdim tepesine





Ana arıların işaretli olması çok önemli bunu bugünkü kontrollerde tekrar hissettim daha çerceveyi çıkartmadan ana arıyı aradan görüyoruz.Oğul olayında veya ana yenileme olaylarında takip kolaylaşıyor.

Arılar güzel çalıştı saat ikiye kadar sonra hava bir bozdu yağmur,Allah tan işleri bitirmiştim.

video

27 Mart 2010 Cumartesi

Oğul hazırlıkları başlamış şimdiden :((




7-8 çıta arısı olan anası da kutudan verdiğim ana arı güzelde yumurtluyor arılar ya oğula yada ana değiştirme işleminebaşlamış.Bu kovana haftaya kat atacağım nasibse.

video

Bu videodaki ana arı sadece erkek yumurtluyor diye düşünüyorum.Aklıma gelen diğer seçenek ise ana zayiatı oldu ,yeni ana üretildi henüz yumurtlamaya başlamadı .Bu zamana kadar yumurtlamaya başlamayan ana işe yaramaz yarı ipini çekeceğim.

Hava bugün güzeldi 200-300 gr teşvik şurubu verdim.

20 Mart 2010 Cumartesi

Cumartesi kontrolü



Anasını aldığım ana kutusu memeleri dikmiş bu memelerin hepsinden istifade etmeyi planlıyorum nasibseitabiki yeni anaları üretene kadar



Şuruplama yapınca kapıdan girenler şurubun tadına bakmadan geçmiyorlar :)






Gçenlerde açlıktan ölmek üzere olan karniyol melezi takviyeyi alınca kendine gelmiş :)



Şurupları poşette verdim bayağı kolay oldu



bu anayı niye fotoğrafladığımı unuttum herhalde bir problemi vardı bu kovanda



polenler gözlere dolmuş

Dört kovanda problem tesbiti var ; bir kovanda ana sadece erkek yumurtluyor,bir kovana kutudan verdiğim ana ipleri eline alamamış,geçenlerde yayınladığım yumurtlamayan ananın ipi çekilmiş,yine bir kovan anasız.

19 Mart 2010 Cuma

Arılara Şurup



Yarın nasipse arılara 400-500 gr şurup vereceğim,benim şurup bal-şeker su karışımından oluşuyor.

Almanyada arıcılara danışman olarak cevap veren enstitüde görevli kişi invert şurup nasıl yapılır diye sorduğumda şeker su karışımına %10 ısıtılmamış (50 derecenin üzerinde)bal katılarak invert şurup oluşturulduğunu söylemişti.Baldaki enzimler şekeri parçalayıp invert ediyor.

Önemli konu şurupta yüksek HMF oluşmasın,yoksa inverte karşı değilim.

Anlayamadığım bir konu bazı arkadaşlar işine gelince bilim diyor bilimci geçiniyor.İşine gelmeyince bilimi bir kenara koyuyor.Bilim ya vardır ya da yoktur ortası olmaz :))

17 Mart 2010 Çarşamba

Bu işe bir çözüm bulmak lazım




bazı yorgun arılar kovan girişini ilk defada tutturamayınca ,yükün ağırlığından bir daha kalkamıyor yada soğuktan büzülüp kalıyor.Bir arıcı arkadaş vaktiyle bildiğimiz çuvalı kovan girişinden yere kadar tutturarak bir önlem almıştı;böylece arı yere düşmüyor uçması gerektiğnde cuvaldan daha kolay uçuyor yada kalan mesafeyi yürüyerek çıkıyor.

13 Mart 2010 Cumartesi

13 Mart Kontrolü



Bir kovanda arı mevcudu 4-5 cerceve olduğu halde yumurta hiç yok ne açık ne kapalı baktım işciler anayı sıkıştırıyor,tahminim herhalde yaşlı ana pili bitti bari ana üretene kadar idare etseydi ;birkaç gün daha gözlemleyeceğim olmazsa ipini çekeceğim



Uzun soğuk günlerden sonra arılar bugün bayram ediyordu.Genelde durumlar iyi .


Kovanın birinde baktım ana yok önceki kontrolde şüphelenmiştim zaten neyse ana kutusunun birinden aldım anayı kafeste verdim .Aradan üç saniye geçti baktım kovan girişinde işler hemen düzelmiş.

12 Mart 2010 Cuma

Yeni Bekçimiz





Yeni bekçimiz KARA evde biraz zor oluyor ,bahçeli yerimize taşınırsak iyi olacak inşallah.

Alttaki resimde yorgun br işci polenle dnleniyor çok rüzgar olduğundan bayağı yoruluyorlar rüzgara karşı uçarken.

2 Mart 2010 Salı

Görele de arılık denetlemesi



Koyunlar çift doğurunca çobanlar birini bizimkilere hediye etmişler,biberonla besleniyor



Babamın arılarını kontrol ettim fena değil



bir kovanda arılar bu kadar kalmıştı ana sağlamdı anasız kalan amcamın kovana verdim anayla kalan arıyı,tabi koku vererek

20 Şubat 2010 Cumartesi

Sıfrı Tüketmişler




Yukarıdaki fotoğraflar karniyol melezi kovanlara ait yine sıfırı tüketmişler el sallıyorlar güle güle diyorlar bir gram bal kalmamış.Durun dedim altta görülen yerli kovandan ödünç istedim saolsun verdiler :)

Tepekentte olan arılarıma elimde var olan ballı çerceveleri verdim ikişer ikişer
tabi yine karniyolara bu tecrübeyi de kendimiz yaşayıp edinmiş olduk.

Artık arabanın arkasında şeker taşıyorum acil durumda hemen suyla karıştır ilk yardımı yap.Ve bu sene dikkatimi çeken arılarda ishal benzeri durum yoktu bunu arılara sade şeker su şurubu vermeme bağlıyorum.



Yerli kovan görüldüğü üzere her çıtanın üzeinde kemer duruyor.Çıkan sonuç karniyol bir daha arılığa uğratılmayacak.





Maşallah genelde arıların durumu iyi polenler geliyor,yavru yeni başlamış.

14 Şubat 2010 Pazar

Oksalik Asit Buharlaştırma


video

Haftasonu oksalik asit buharlaştırma uyguladım birkaç kovanıma .Yeni cihazımı alman sitesinden kopya çektim .1-2 mg oksaliği iki üç dakika ısıttıktan sonra pompa ile çıkan buharın kovana daha iyi girmesini sağlıyoruz.İşlemden sonra kovan 10 dakika kapalı tutuluyor.

Bu arada pürmüzü verimli yakmayı beceremedim çok alevli yanıyor ,halbuki alevsiz mavi yanmalı artık onuda uzmanından öğreniriz.

Buradaki en önemli konulardan biri oksaliğin buharının çok zehirli olduğu ve kesinlikle solunmaması gerektiğidir.İşlem esnasında özel bir maske takmak gerekiyor.
En kısa zamanda bende edineceğim maskeden.

Oksaliği buharlaştırmada pompa uygulamanın etkinliği açısından önemli bir etken daha sonra vakit bulursam bununla ilgili bir araştırma var çevirisini burada sizlerle paylaşırım.

31 Ocak 2010 Pazar

Kışı Kayıpsız Atlattık



Şükürler olsun kışı kayıpsız atlattık,bundan sonrada aç bırakmazsak bir şey olmaz inşallah,mevcutlar iyi maşallah.





Bu kovanlarım biraz uzakta olduğundan oksalik asit damlatma uygulamamıştım görüldüğü üzere varroa zararı söz konusu,bunlara da inşallah varroa buharlaştırma işlemi yapacağım.

Deneme amaçlı bir kovanda uygulama yaptım videosu aşağıda ;yanlız hoşuma gitmedi pürmüzle 3-4 dak. ısıttıktan sonra 10 dak. kapalı tuttum kovan girişini.
İnşallah yeni cihazı da bir deneyelim ki daha kullanışlı ilaçlamayı tamamlarız.

video

Bu kovanın hareketlerinden anasız olduğunu tahmin ettim uygun zamanda kontrol edeceğim

video