14 Mart 2008 Cuma

Yeni uyuşturucu arama yöntemi : ARILAR!!!!!

bugün okuduğum bir haber sizlerle paylaşmak istedim (yorumsuz)

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, arılar üzerinde bir çalışma yaptıklarını, uyuşturucu verilen arılarla öğrencilerin uyuşturucu kullanıp kullanmadıklarını belirleyeceklerini söyledi. Uzmanlar ise projeyi ciddi bulmadı. ATA Özer, dün düzenlediği sohbet toplantısında, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün çalışmaları ve projeleri hakkında bilgi verdi.
Okullarda uyuşturucu madde kullanımına ilişkin görüşlerini aktaran Ata Özer, bir projesi olduğunu söyledi. 2,5 aydır bu proje üzerinde çalışıldığını belirten Özer, şunları söyledi:
DÜNYADA UYGULANMAMIŞ
"Dünyada uygulanmamış bir proje ama başaracağız. Projeye ’tamam’ dediğimizde okullarda uyuşturucu büyük ölçüde geri planda kalacak. Çalışma arılar üzerinde yapılıyor. Bunun sebebi, arı, insan üzerinde tek gezmeyen ve konmayan canlı. Sokar ve kaçar. Çalışmalar kapsamında arılara çeşitli uyuşturucu maddeler veriliyor. Bu çalışmalarda başarı sağlanırsa arılar bundan sonra insana konacak. Bende onun aradığı varsa konacak. O kişide uyuşturucu olduğunu anlayacağım. Projeyi uzmanlara danıştıktan sonra kamuoyuyla paylaşıp hayata geçireceğim." UZMANLAR İNANMIYORProf. Dr. Arif Verimli (Yeditepe Üniversitesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi): Sınırın aşıldığı kanaatindeyim. Ayrıca insan hakları kavramı da çok önemli. Arılardan korkanlar olabilir. Bu uygulama öğrencilerin psikolojisini bozabilir. Bu uygulamayı tuhaf buluyorum. Derya Ulaşoğlu (Ziraat Yüksek Mühendisi): Arıların insanlar üzerinde çok ciddi etkileri olabilir. Alerjisi olan birisi arı tarafından sokulursa, ölümüne neden olabilecek bir uygulama. İlkel ve çağdışı buluyorum. Armağan Samancı (Psikiyatr): Daha önce denenmiş bir yöntem değil. Kendini ispatlayacak bir yönteme de benzemiyor.

Hiç yorum yok: