13 Nisan 2009 Pazartesi

2009 Ana arı üretimi için ilk girişim

Sayın arı bakanı iki körükçü ile birlikte çalışıyor bir kişi onun hızına yetişemiyor :)

Ali abinin meşhur metro kovanı ana üretiminde gerekli arılandırma için



Bakımda ana ve yumurta kontrolleri yapıldı,durular maşallah fena değil



Ali abi elinde şırınga arılara aşı yapıyor ,dedim Muhteşem abi görmesin doktorluğa da el attığını :)




Şaka bir yana poşetle şurup cercevelerin üstüne koyup iğne ile 8-10 delik delip kapatıyor kovanı çok pratik bir yöntem





ben ,Ali abi ve amcam (amcamda eski arclardan yaklaşık 25 senedir hobi olarak 3-5 kovan ile yapıyor arıcılığı Ali abi bildiklerini anlatırken şaşırdı hayret dedi benim gördüğüm arıcılar hep gizlemeye çalışırdı bildikleini sen açık açık anlatıyorsun)






Ali abi şurup ganimet 500 mü 600 litre mi ne stoğum var dedi .Oktay Bey de katıldı ilerleyen vakitte aramıza.







en son helganın yumurtalardan transfer aldık ve benim yanımda getirdiğim kovana verdik memeleri hava müsait olmadığı için ben fazla arı hazırlayamamıştım biraz zayıf oldu eğer tutmazsa sebebi budur yinede şansımızı denedik.


Hacı abiyle de tanışma fırsatı bulduk, saolsun güzel bir yemek yedirdi bize

(yüklemede problem olduğundan resimler yarıda kaldı)







1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

İsmail amcan çok şaşırdı sen her şeyi anlatıyorsun diye. Bazı arıcılar anlatmayı bırak arılığa sokmuyormuş::))

Şurup konusunda invertin yapılışını hacıya öğretttim, iki günde 3 çuval şekeri invert şuruba dönüştürmüş. Birde Muhteşem abiye hava atıyordu Ali'nin bir ayda yaptıgı işi iki günde yaptım diye.Dedim şimdi bir ara ver sonra devam edersin diye. 500 degilde 200 litre üzeri şurup hazır. Bu invert şurup harika, kokmaması ve yedekte bulunması arıcıların işini çok kolaylaştırdı.

Şurup verme konusunun tümünü gördünüz sanırım. Üst yemlik, kayık yemlik, poşetle yemleme ve dökme şurup yemlemesi::))

Çok zayıflarla kat isteyenleri poşet şurup veriyorum. Nedeni zayıflar gidip yemlikte telef oluyorlar. Kat isteyenlerde tam 10 çıta olmamış, kayık yemlik koymak için çıta çekmem lazım bu sefer yemlik altına petek örecek, üst yemlikte çok az şurup alıyor. Bir kaç gün sonra kat konulacak kovana yaklaşık bir litre üzeri şurup poşetle verilebiliyor.

Yapmış oldugumuz tranferler inşallah tutar fakat getirdigin arı çok yetersizdi.

Doktorumun işine çoktan el attım zaten, şurup poşetlerini delmek için belkide on tane iğne kaybettik. Birde iğnenin arkasına boncuk taktıgımız halde. Enjektörle delme işinide hacı abi buldu, şimdi iğne kaybetmekten kurtulduk.

İsmail sen heralde resimli yorum yaptın , haberide ben yazdım gibi oldu. Bir çok şeyi eksik yazmışın. Daha arıların sakinligine hiç girmedim::)))