27 Nisan 2009 Pazartesi

Larva transferine devam ettik

Hafta sonu öncelikle kat isteyen kovanlara katları attık, cerceve isteyenlere elimizde olduğu kadarı ile verdik maşallah bazı kovanların hızına yetişemiyoruz

Atladım arabaya doğru karniyol yumurtası kapmaya :) Ali abinin yanına Gebze ye.Hacı Abiyle bakım yaparken yakaladım Ustayla körükçüsünü


Ali abi ana kutuları için yeterli petek ördürmeyi zaman kısıtından bazı pratik yöntemlerle başvurmak zorunda kalmış, çok iyi bir fikir bencede


Ana üretim kolonisi güçlü bir kovan



Transfere başladık ben kendim yaptım bir kaç transfer yukarıda görüldüğü üzere bakanım beğenmedi attı kendi gerçekten çok daha küçük olanları aldı




Arı bakanı çalışırken :)





Arı bakanı meyveleri toplarken maşallah






Gelelim inek dana meselesine iki hafta önce yine gelmiştim transfere bilindiği üzere bir tane meme tutmuştu ben arının zayıflığına bağlamıştım.Kovanın biri anasız kalınca çıkmak üzere olan ana memesini o kovana verip iki çıta arıya iki çıta arıda daha ekledim ertesi gün baktım çıtaları aldığım kovanda çalışma durmuş nasıl olduysa ana da petekle beraber gelmiş ruşete gözden kaçırmışım neyse anayı eski kovanına verip başka çıta aldım.Eski önceden kalan çıtayı hiç ellemedim,zımbalanmıştı zımbayı bile çıkarmadım.Tabi bu arada ana saolsun yumurtayı döşemiş çıtaya neyse kapadık gittik gebzeye.Ali abi çerceveleri kontrl ederken zımbalı cerceveyi de çıkartıp kontrol ederken ne görelim önceki transferde gözden kaçan bir larva ana olmuşta çıtada da gezer olmuş.
Tabi ki memelerin niye tutmadığı anlaşıldı duruma müdahele edildi ,ana arı bakana inek olarak verildi yerine dana adayları alındı :))
Ali Abiye tekrar teşekkürler, daha seferlerimiz olacak :))






Hiç yorum yok: